image
  • 03
  • خرداد

نمای شیشه ای فریم لس کاست دار چیست؟

نمای شیشه ای فریم لس خودش از انواع نماهای کرتین وال است. در عین حا به دو مدل نمای فریم لس یوچنل و فریم لس کاست دار تبدیل می‌شود.
البته این دسته بندی ثانویه، تاثیری در سرعت انجام یا نگهداری از نما ندارد. بلکه تنها شیوه ساخت و نصب نماست که با دیگری متفاوت است. در نمای فریم لس کاست دار شیشه ها در کارخانه و در داخل کاست فیکس می‌شوند. همین باعث استحکام بنا می‎شود و در نتیجه امکان اجرای نمای شیشه ای فریم لس را برای ساختمان های بلند مرتبه نیز فراهم می‌سازد.
 


در فریم لس کاست دار می‌توان از یراق‌هایی روی پروفیل ها استفاده کرد و قاب های شیشه را به صورت بازشو نیز طراحی نمود.
همچنین برای عایق بندی نما از لایه های EPDM استفاده می‌شود که در کنار شیشه دوجداره، هم از هدر رفتن انرژی و نفوذ رطوبت جلوگیری می‌کند و هم مقاومت نمای شیشه ای فریم لس را در برابر آتش افزایش می‌دهد.
نکته مهم در انتخاب شیشه های لازم برای نمای فریم لس کاست دار این است که با انتخاب شیشه در ضخامت های مختلف می‌توان همزمان عایق صوت و حرارت را تامین کرد. از شیشه دو جداره برای عدم نفوذ صدا و از شیشه سه جداره به عنوان عایق حرارت استفاده می‌شود. همچنین افزودن گاز آرگون میان جداره ها، باعث افزایش مقاومت شده و در صورت داشتن ضخامت کافی، شیشه در برابر گلوله هم مقاوم خواهد بود.