image
  • 29
  • خرداد

نکات و پارامترهای مهم هنگام طراحی نمای شیشه ای فریم لس

نمای شیشه ای فریم لس به خاطر شفافیت حداکثری که نسبت به سایر نماهای کرتین وال دارد، انتخاب بسیاری از سازندگان و کارفرمایان است.
در نمای شیشه ای فریم لس، قاب هایی از جنس آلومینیوم از پیش ساخته شده و شیشه ها در آن ها قرار می‌گیرند. سپس این قاب ها روی فریم ساختار لالمل ها نصب می‌شوند. در این حالت فاصله قاب ها از هم آنقدر کم است که به نظر می‌رسد با سطحی یکپارچه از شیشه مواجه هستیم. پروفیل هایی که در نمای شیشه ای فریم لس به کار می‌روند از انواع آنادایز، دکورال و پادرکوتینگ (پوشش پودری) هستند و شیشه ها نیز چند جداره و لمینیت می‎ باشند.
 


هنگام طراحینمای شیشه ای فریم لس باید به نوع شیشه، رنگ آن، بافت، میزان بازتاب، چند جداره بودن و .. توجه کرد. پارامترهایی که باید درنظر گرفته شوند تا بتوانیم نمای شیشه ای فریم لس مناسب داشته باشیم، شامل لوکیشن و سایت ساختمان، میزان رطوبت محیط، سیستم گرمایشی، کاربری بنا مانند تجاری، اداری، مسکونی و...، ارتفاع بنا و ابعاد آن است. همچنین باید یک آنالیز سایت از نظر آلودگی صوتی و نورهای مزاحم و نیروی باد نیز تهیه کنیم و میزان مقاومت و عایق بودن نمای شیشه ای فریم لس در برابر هر یک از این موارد را بسنجیم تا نتیجه دلخواه حاصل شود.
هر کشوری قوانین مربوط به ساخت ساز خودش را دارد و در ایران هم مجموعه مقررات ملی ساختمان در طراحی بسیار تعیین کننده هستند. توجه به این قوانین هنگام طراحی نمای شیشه ای فریم لس نیز الزامی است.