image
  • 07
  • دی

استفاده از نمای شیشه ای چه مزیت هایی نسبت به دیگر نماهای ساختمانی دارد؟

نمای یک ساختمان در شکل‌دهی فضای شهر نقش ویژه‌ای دارند. هر نوع نما، فارغ از نوع مصالح به کار رفته و با هر هزینه‌اي که اجرا می‌شود، علاوه بر آرامش بصری و زیبایی ظاهری، باید بتواند امنیت و آسایش و ایمنی ساکنین یک ساختمان و شهروندان را فراهم آورد.
طراحی نمای یک ساختمان جزء لاینفک معماری ساختمان به حساب می‌آید و از طرفی نمای ساختمان بعنوان پوشش یک ساختمان در اولین نگاه به نظر می‌آید، زیبایی آن از هر حیث دارای اهمیت ویژه‌ای برای معماران و کارفرمایان خواهد داشت. نمای ساختمان در انواع مدرن و کلاسیک می‌باشد و بر اساس نوع سلیقه می‌توان هر کدام از آن‌ها را انتخاب نمود.
نمای شیشه ای یا همان نمای کرتین وال یکی از بهترین و زیباترین نماهای مدرنی است که با توجه به تلفیق آلومینیوم و  شیشه در کنار هم، از شرایط و مزایای منحصر به فردی برخوردار می‌باشد. اجرای نمای شیشه ای (نمای کرتین وال) کاملا بصورت صنعتی می‌باشد و شرایط نصب آن طوری است که انعطاف‌پذیری خاصی در مواجه با نشست‌های احتمالی ابنیه در مواقع اضطراری، تنش‌های ناشی از زلزله، مقاومت در برابر فشار باد و نشت هوا و آب دارد و بصورت Self Support و تماما آلومینیومی طراحی، مونتاژ و نصب می‌گردد. این نوع نمای شیشه ای در انواع نمای شیشه ای فریم لس و نمای شیشه ای فیس کپ مونتاژ و نصب می‌گردد. 
در این سیستم نمای شیشه ای (نمای کرتین وال) به دلیل اینکه سطح مقطع پروفیل آلومینیوم بصورت گسترده می‌باشد و از مقاومت مکانیکی بالایی برخوردار است؛ احتیاجی به شبکه‌بندی و اتصالات صلب جهت زیرسازی نما ندارد و خود پروفیل‌های عمودی کرتین وال به وسیله پلیت و براکت‌ها به زیرسازی آهنی یا پودر بتنی دال به همراه پیچ‌های لوبیایی که روی براکت‌ها تعبیه شده و قابلیت رگلاژ دارند؛ به بدنه ساختمان متصل می‌شوند. لذا می‌توان نمای شیشه ای را به علت انعطاف‌پذیری بیشتر در زمان وقوع زلزله و نشست‌های احتمالی ساختمان، بسیار کاراتر و مناسب‌تر از دیگر انواع نمای ساختمان اعم از نمای سنگ، نمای سیمانی، نمای چوب و... دانست.
 


در ادامه به طور اخص به بعضی از مزیت‌های استفاده از نمای شیشه ای نسبت به دیگر نماهای ساختمانی اشاره می‌کنیم.
1- ظرافت دید فریم های آلومینیوم نگهدارنده شیشه دوجداره از بیرون
2- امکان تعبیه بازشو مخفی در نمای شیشه ای 
3- انعطاف‌پذیری خاص در مواجه با نشست‌های احتمالی ابنیه در مواقع اضطراری، تنش‌های ناشی از زلزله، مقاومت در برابر فشار باد و نشت هوا و آب
4- فعالیت مستقل هر کدام از فریم ها نمای شیشه ای در مقابل زلزله
5- سبکی ساختار نمای شیشه ای به علت استفاده از آلومینیوم و کاهش بار مرده یک ساختمان
6- امکان بهره‌گیری از طیف رنگ‌های مختلف در نمای شیشه ای
7- امکان پدید آوردن سطوح عایق صوتی و حرارتی 
8- امکان عایق نمودن نمای شیشه ای در برابر مصرف انرژی با انتخاب نوع شیشه دو جداره عایق حرارت (شیشه های دو جداره کم گسیل  Low-E) 
9- به‌کارگیری واشرهای لاستیکی EPDM  جهت آب‌بندی و هوابندی نمای شیشه ای
10- امکان عملیاتی کردن ​نمای آلومینیومی
11- ایجاد مرز تفکیکی بین سازه اصلی ساختمان و سازه نمای شیشه ای 
12- سهولت ترکیب نمای شیشه ای با سایر پوشش‌های نما اعم از نمای کامپوزیت، نمای چوب و ...
13- نهایت استفاده از نور طبیعی خورشید در یک ساختمان بعلت سطح گسترده نمای شیشه ای
14- امکان اجرای متفاوت خطوط عمودی و افقی بین شیشه‌ها با تغییر شکل و اندازه درپوش‌های آلومینیومی و یا حذف یکی از آن‌ها در دید عمودی یا افقی

شایان ذکر است که به کارگیری انواع مختلف نمای شیشه ای اعم از نمای کرتین وال فیس کپ، نمای کرتین وال فریم لس یو چنل (U-chanell)، نمای کرتین وال فول فریم لس و نمای شیشه ای اسپایدر هر کدام جداگانه علاوه بر زیبایی منحصر به فرد؛ ابزاری سودمند جهت اجرای مبحث 19 مقررات ملی ساختمان، افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های مصرف انرژی در ساختمان‌های امروزی هستند. 
در پایان جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سیستم های نمای شیشه ای اعم از کرتین وال فیس کپ و کرتین وال فریم لس و درب و پنجره های ترمال بریک و UPVC ، می‌توانید با درگاه‌های ارتباطی شرکت باراد آلومینیوم، تماس حاصل نمایید.