image
  • 01
  • بهمن

نمای شیشه ای فریم لس

نمای شیشه ای فریم لس نوعی از نماهای کرتین وال است. این مدل از کرتین وال به ظاهر نمایی بدون قاب به نظر می‌رسد، اما اینطور نیست. بلکه چون خلاف نمای فیس کپ، شیشه مستقیم به فریم وصل شده و خبری از درپوش های آلومینیومی روی نما نیست، سطح شیشه‌ای بیشتر به چشم می‌آید و نما بدون فریم تداعی می‌شود. 
سال‌ها و بلکه قرن‌هاست از شیشه در قالب پنجره‌های معمولی و روی نمای ساختمان ها استفاده می‌شود. استفاده از نمای کاملا شیشه نیز در معماری مدرن و با ساختمان کریستال پالاس اثر جوزف پکستون شروع شد و در ادامه و با کارهای میس وندرروهه رایج شد. امروز هم به خاطر امکان استفاده از شیشه های رفلکس در نمای کرتین وال، استقبال از این نماها در انواع کاربری های اداری و تجاری و... با استقبال مواجه شده است.
 

 
از مزایای مهم نماهای کرتین وال شیشه ای، استفاده از حداکثر روشنایی و در نتیجه کاهش مصرف انرژی است.
این نماهای مدرن، دیتیل های اجرایی خاص خود را دارند. یکی از این دیتیل ها، اجرا به صورت فریم لس است. در نمای شیشه ای فریم لس، فریمی از پشت نما شیشه را قاب می‌گیرد. در نتیجه از خارج ساختمان تنها فاصله بین شیشه ها دیده می شود و ظاهر آن یک پارچه و شفاف است. از مزایای نمای شیشه ای فریم لس می توان به زیبایی، نصب آسان، آب بندی و هوابندی کاملا ایزوله و بازشوهای غیر قابل رویت اشاره کرد.