image
  • 22
  • بهمن

نکاتی راجع به درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک

در روزگار امروز که قیمت انرژی افزایش یافته و همچنین صرفه جویی در مصرف آن و منابع طبیعی، به یکی از دغدغه‌های اصلی جوامع مطرح شده، عایق بندی فضاهای مسکونی، اداری، تجاری و... مورد توجه بیشتری قرار گرفته است. افراد هنگام بازسازی بنا، سراغ عایق بندی سقف و دیوار می روند، غافل از این که درب و پنجره نیز اتلاف حرارتی زیادی دارند. درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک از پاسخ های اصلی بهینه‌سازی مصرف انرژی هستند.
 

ترمال بریک چیست؟

ترمال بریک به معنای شکست حرارتی است. اما در ایران، به عایقی گفته می‌شود که خارج از قاب‌های پنجره قرار دارد و از اتلاف انرژی جلوگیری می‌کند. سازه های فلزی عمدتا رسانایی حرارتی بالایی دارند. گذاشتن ترمال بریک یا گرمابند در پروفیل این سازه‌ها، باعث می‌شود هدایت گرما توسط سازه کاهش زیادی پیدا کند. به درب و پنجره هایی که این امکان را فراهم می‌کنند نیز درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک گفته می‌شود.
 


امروزه آلومینیوم به عنوان یکی از مصالح اصلی ساخت و ساز مطرح شده است. فلزی با مقاومت و دوام زیاد که مانند سایر فلزات، هدایت حرارتی بالایی دارد. استفاده از آلومینیوم در انواع نماهای مدرن مثل نمای شیشه ای کرتین وال باعث شده برای حل مشکل هدایت حرارتی آن، سراغ استفاده از ترمال بریک بروند. وقتی یک تیغه پلی آمید به عنوان عایق در میان ساختار اصلی پروفیل های آلومینیومی قرار می‌گیرد، خود پروفیل عملا عایق می‌شود. درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک نیز با داشتن این خاصیت عایق بودن، به عنوان عناصر و بازشوهای لازم به خوبی با انواع نما ترکیب می‌شوند.
 
این درب و پنجره ‌های آلومینیومی ترمال بریک، راه حلی برای توسعه معماری پایدار و هدر رفتن انرژی هستند و همچنین نمای زیبایی را برای نمای ساختمان فراهم می‌کنند.