image
  • 26
  • بهمن

انواع نمای شیشه ای کرتین وال


همانطور که در مقالات دیگر گفته شد، نمای شیشه ای کرتین وال از جمله نماهای خودایستا است. یعنی وزن خودش را تحمل کرده و در برابر نیروهای جانبی نیز مقاوم است. نمای شیشه ای کرتین وال انواع زیادی دارد. در واقع این نما به دو دسته اصلی فریم لس و فیس کپ تقسیم می‌شود که این دو دسته خودشان زیرشاخه‌های دارند.
مهم‌ترین ویژگی نمای شیشه ای کرتین وال این است که شفاف و سبک است. همچنین عایق حرارتی و رطوبتی نیز بوده و به دلیل مصرف کم انرژی، باعث بهینه سازی دما و نور هم می‌شود.
 



نمای شیشه ای کرتین وال از یک سری شاسی (کمربند فلزی) و لامل درست شده که شیشه ها به اشکال گوناگون روی آن قرار می‌گیرند. در ادامه تعدادی این روش‌ها را که باعث تنوع ساخت در نمای کرتین وال شده‌اند، توضیح می‌دهیم.

1- نمای کرتین وال فول فریم
در این نوع از نمای کرتین وال، شیشه هایی دوجداره یا چند جداره ای بین قاب‌ها قرار می‌گیرند. در فضای خالی بین دو شیشه از چسب مخصوص استفاده شده و شیشه‌ها، با استفاده از فیکسچرهایی به قاب پیچ می‌شوند.
 
2- نمای کرتین وال یوچنل
در نمای شیشه ای یوچنل نیز شیشه های دوجداره یا چند جداره ای بین فضای خالی ایجاد شده در لامل ها قرار می‌گیرند. در این مدل هم بین دو شیشه از چسب‌های مخصوص سیلیکونی استفاده می‌شود. اما شیشه‌ها ابتدا میان پروفیل هایی با مقطع u شکل قرار گرفته و بعد همراه با آن پروفیل‌ها و با استفاده از لقمه‌های مخصوص به لامل‌ها متصل می‌شوند. 
 
3- نمای کرتین وال فیس کپ 
این مدل از نمای شیشه ای کرتین وال طوری است که در آن روی محل اتصال شیشه و لامل ها با نوعی درپوش بسته می‌شود. به طوری که شبکه لامل در نمای شیشه ای فیس کپ از بیرون کاملا قابل رویت است. اما در انواع نمای فریم لس، این فضاها با چسب‌های مخصوص بازیک پوشانده می‎‌شوند.