image
  • 09
  • اسفند

نمای شیشه ای کرتین وال ضد حریق

هر روز بیشتر از دیروز شاهد استفاده از نمای شیشه ای کرتین وال در سطح شهر هستیم. چرا که این نماها، ساخت آسان و وزن کمی دارند. اما چالش اصلی ایجاد این نما، هنگام بررسی عایق بودن آن در برابر هوا، رطوبت و حرارت است. هر نمای شیشه ای کرتین وال مشابه تمام نماها باید تست‌ها و آزمایش‌های مربوط به بررسی استاندارد بودن را طی کند و این به دلیل سطح فناوری بالاتر نما، کار را کمی سخت می‌کند.  
طی این آزمایش‌ها، نماهای کرتین وال از نظر مقاومت در برابر آتش نیز بررسی می‌شوند. این نماها باید بین 30 تا 120 دقیقه هنگام بروز آتش‌سوزی مقاومت کنند.

اما چه چیز باعث مقاومت کرتین وال در برابر آتش می‌شود؟

پروفیل‌های شبکه زیرسازی نمای شیشه ای کرتین وال را با استفاده از فولاد ضد زنگ یا ورق گالوانیزه می‌سازند. همچنین هنگام اتصال زیرسازی به سازه اصلی نیز از مصالح با خصوصیت مشابه استفاده می‌شود و این موضوع باعث شده مقاومت این نما در برابر آتش بالا برود.
نکته دیگر این است که در این سیستم، امکان استفاده از شیشه با ضخامت مختلف وجود دارد. در نتیجه می‌توان از شیشه با مقاومت بالا در برابر دما و شیشه‌های ضد حریق استفاده کرد.
 

انواع شیشه مقاوم در برابر آتش‌سوزی:

عموما هنگام ساخت نمای شیشه ای کرتین وال، از شیشه هایی با دو ویژگی استفاده می‌شود:

- شیشه های یکپارچه: این شیشه ها تنها به مدت 30 الی 60 دقیقه از سرایت آتش به نقاط دیگر جلوگیری می‌کنند

- شیشه های یکپارچه‌ی عایق: این شیشه ها علاوه بر متوقف کردن انتشار آتش، در برابر گرمای ناشی از آتش هم مقاوم هستند. یعنی می‌توان از آن‌ها در مسیرهای مربوط شرایط اضطراری یا پله فرار هم استفاده کرد. این شیشه ها بین 30 تا 120 دقیقه در برابر حریق مقاومت دارند.
 
در جمع‌‎بندی باید اضافه کنیم که نمای شیشه ای کرتین وال با دیتیل‌ها و شیشه های گوناگون ساخته می‌شود که هر کدام به میزانی در برابر آتش مقاوم هستند. قبل از طراحی، باید مطابق با آیین‌نامه ها و کاربری بنا، این دیتیل‌ها و مصالح را مورد بررسی و آزمایش قرار داد.