image
  • 13
  • اردیبهشت

نکات تکمیلی راجع به درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک و تفاوت آن با pvc

در مقالات قبلی توضیحاتی راجع به درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک دادیم. اما نکات مهم دیگری هم در مورد این نوع درب و پنجره آلومینیومی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.
در ابتدا باید گفت تمام درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک دو فریمی هستند. یعنی در ساخت آن ها از دو عدد فریم آلومینیومی استفاده شده است. مانعی میان این دو قسمت داخلی و خارجی تعبیه می‌شود که از هدر رفتن انرژی جلوگیری می‌کند. در واقع تعریفی که برای یک درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک ارائه می‌شود این است: درب یا پنجره ای که قاب و اعضای آن به دو قسمت داخلی و خارجی تقسیم شده و یک ماده عایق این دو قسمت را به هم متصل می‌کند.


یکی دیگر از این نکته‌ها، محل قرار گفتن گرمابند یا همان عایق ترمال بریک است. آلومینیوم به عنوان فلزی با مقاومت زیاد یکی از مصالح اصلی معماری به شمار می‌رود و ایراد رسانا بودن این فلز، با افزودن یک لایه عایق حل می‌شود.این لایه در سمت خارجی پروفیل درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک قرار می‌گیرد.
مورد دیگری که لازم است راجع به این درب و پنجره ها بدانید، این است که باید از لایه پلی آمید برای عایق کردن پروفیل استفاده شود. این تیغه ها ضریب انتقال حرارت آلومینیوم را از عدد 203 به 4 می‌رسانند! در مواردی از pvc و مواد مشابه به عنوان عایق درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک استفاده می‌شود که مقاومت پنجره را کم می‌کنند. اما لایه پلی آمید علاوه بر مقاومت در برابر اتلاف حرارت، از ورود گرد و غبار و صدا به فضای داخلی نیز جلوگیری می‌کند.
برای تشخیص این که از پلی آمید استفاده شده یا نه، کافی است پروفیل را روی شعله مستقیم بگیرید. اگر آتش گرفت و بوی پلاستیم سوخته داشت، pvc استفاده شده و در غیر این صورت، می توانید امیدوار باشید از پلی آمید در ساخت آن استفاده شده است. البته راه حل بهتری هم وجود دارد! از سازنده ی معتبری درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک مورد نیازتان را تهیه کنید!