image
  • 29
  • اردیبهشت

نمای شیشه ای کرتین وال – نمایی هوشمند

نمای شیشه ای کرتین وال به عنوان یک نمای مدرن کاربرد بسیاری دارد و استفاده از آن امروزه بسیار رایج است. همین استقبال باعث شده این نما، با فناوری امروز تیز ترکیب شود و تکنولوژی را به خدمت خود درآورد.
نمای هوشمند نیز همین ویژگی را دارد. سازگار شدن با محیط و ایجاد تغییراتی در خود که شرایط آسایش را برای ساکنین یک بنا فراهم کند، از نمای شیشه ای کرتین وال یک نمای شفاف و هوشمند می‌سازد.

 


اما چگونه ممکن است؟

شیشه هایی ساخته شده‌اند که می‌تواند ورود و خروج نور، میزان شفاف بودن یا یخ زدایی را کنترل کنند. حتی این شیشه ها را می‌توان با سیمبیوت ها ترکیب کرد به طوری که با تغییر اوضاع ذهنی انسان واکنش نشان دهد و تغییری در جهت سازگاری پدید آورد. استفاده از چنین شیشه هایی در نمای شیشه ای کرتین وال، منجر به داشتن ساختمانی با نمای هوشمند می‌شود.
یکی از این شیشه ها، شیشه SageGlass است. این شیشه می‌تواند رنگش را تغییر دهد و شدت ورود نور به بنا را کنترل کند. این رنگ گرفتن اتوماتیک، با یک کنترل کننده هوشمند هدایت شده و با گوشی های هوشمند نیز قابل کنترل از راه دور است. این رنگ ها طوری نیستند که شفافیت شیشه را از بین ببرند ونمای شیشه ای کرتین وال ویژگی های اصلی خود را حفظ می‌کند.
 
یک نوع دیگر از شیشه هوشمند نیز وجود دارد به نام شیشه Priva Lite. این شیشه با جریان برق، میزان شفافیت را تغییر می‌دهد. کاربرد شیشه Priva Lite در نمای شیشه ای کرتین وال، افزایش حریم خصوصی در عین تأمین نور طبیعی است.