image
  • 29
  • اردیبهشت

نمای شیشه ای کرتین وال به عنوان یک نمای خودتمیز شونده

تا چندی پیش این سوال که چطور نماهای شیشه ای را باید تمیز کرد، در حکم مانعی برای استفاده از انواع نمای شیشه کرتین وال بود. اما با ورود شیشه خود تمیز کننده به بازی، ورق برگشت.
در شیشه خود تمیز کننده نوعی مواد معدنی به کار می‌روند که به اصطلاح آب دوست هستند. یعنی از آب باران برای تمیز کردن نمای شیشه ای کرتین وال استفاده می‌کنند. این شیشه ها همچنین زمانی که در معرض نور خورشید هستند، از انرژی اشعه فرابنفش برای تمیز کردن آلودگی ها بهره می‌برند.
در واقع به خاطر همان مواد آلی به کار رفته روی سطح شیشه، اشعه فرابنفش شیشه را آب دوست می‌سازد.  بعد در اثر بارش آلودگی ها شسته می‌شوند.
این استفاده از شیشه های خود تمیز شونده در نمای شیشه ای کرتین وال، هزینه تعمیر و نگهداری را کاهش می‌دهد. حوادث پیش آمده هنگام تمیز کردن شیشه با نیروی انسانی و همچنین هزینه بالای این کار با انواع جرثقیل، استفاده از این شیشه ها را حتی اگر گران هم باشند، معقول نشان می‌دهد.
 


در کنار استفاده از شیشه های خود تمیز شونده، از متریال های دیگری نیز می‌توان استفاده کرد تا نمای شیشه ای کرتین وال را نمایی هوشمند و اسمارت ساخت.
یکی از این مواد Eglass است. این ماده از سال 1986 در فنلاند ساخته شده است. محلولی که با استفاده از آن در اثر جریان الکتریکی، لایه ای اکسید روی شیشه درست می‌شود و کاربرد آن در تنظیم ورود نور است. همچنین در فصل سرما کاربرد زدودن یخ از سطح نمای شیشه ای کرتین وال، یه این متریال افزوده می‌شود.